Proč těchto 5 miliardářů jezdí v laciných autech? Ferrari jim není dost dobré?

Superdrahá auta a miliardáři vypadá jako ideální kombinace. Proč těchto pět superpracháčů jezdí stále v levných autech?


Pro tyto lidi nejspíš moc nefunguje populární úsloví o souvislosti velkosti auta a penisu.

Mark Zuckerberg
Acura TSX, cca 600 000 Kč

Často je viděn v dost průměrném autě vyšší střední třídy Acura TSX. Acura je luxusnější značka japonské Hondy určená výhradně pro USA a Kanadu. Myšlenku okopírovali od Toyoty (Lexus) a Nissanu (Infiniti) a už v osmdesátých letech nastoupili s Acurou na US trh. Původně vysoce nudnou značku se Honda rozhodla v roce 2010 změnit novým sporťákem a oživit spoluprací s Marvelem. Acury hrají ve filmech jako Iron Man a Avengers a dokonce se stávají oficiálním autem Marvelovské fiktivní organizace S.H.I.E.L.D.

V CIZINĚ JSOU SEDANY POPULÁRNĚJŠÍ. CO VYBRAT?

Bmw e90 M-Paket

225 000Kč Chci vědět víc!

Jaguar XJ 2.7 Diesel 2006

175 000Kč Chci vědět víc!

Že by byl tedy Zuckerberg fanoušek komiksů?

Nejspíš ne, Markovo auto patří mezi ještě ty nudné a asexuální verze Acury. Mark tvrdí, že to auto preferuje jen protože je to „bezpečné, pohodlné a ne ostentativní.“ Mark má ještě údajně Volkswagen GTI, což je auto s podobnou hodnotou. Asi ten Facebook už moc neletí.

Co se týká životního stylu, je Mark sympatický minimalista. Na fotce vlevo šaškuje při prohlídce továrny Fordu. Foto: autoevolution.com a Wikimedia Commons

Alice Walton
Ford F-150 King Ranch, cca 880 000 Kč

Nejbohatší žena světa je z rodiny Waltonů. Patří jí Walmart. Alice řídí Forda z roku 2006. Její otec Sam Walton, zakladatel společnosti WalMart, řídil od roku 1979 stejný vůz, dokud nezemřel v roce 1992. Alice ale není žádný nenápadný andílek. Tenhle Ford je pro nejbohatší ženu planety sice nepříliš reprezentativní, ale o to obludnější. Alice to potřebuje. Naposledy zaplatila pokutu tisíc dolarů v roce 1998, kdy opilá sestřelila stojan u benzinové pumpy.

Tváří se jako andílek, ale potřebuje jen levný tank. Foto: Walmart, Flickr.

Warren Buffett
Cadillac XTS, cca 550 000 Kč

Říká se mu Věštec z Omahy. V roce 2008 byl podle Forbesu nejbohatším člověkem na světě a dnes je stále ještě pěkná světová trojka. Jeho investorská skupina Berkshire Hathaway má hodnotu 154 miliard dolarů a vlastní kde co. Od Duracellu po významný podíl v American Express, Apple, Delta Airlines, Coca-Cole atd. Proč vizionář, jehož názory hltá celá planeta, řídí ojetý křáp?
Nakonec ho ale stejně nedávno daroval charitě. Beztak měl najeto pouhých 20 000 kilometrů.

Proboha proč nemá alespoň Hummera?

Warrena prostě baví vydělávat, ale na rozdíl od hiphopperů už ne utrácet. Třeba Jay-Z by si mohl tesat do zdi svého paláce v East Hamptonu Warrenovu hlášku:

„Můžu mít všechno co chci, ale nemusím to mít dvakrát, nemusím to mít dvakrát větší a nemusím to mít dvakrát dražší, než je nutné.“

Nám v Česku to zní dobře, Warren jezdí v Cadillacu. Ale na místní poměry to není ani Superb. Foto: Berkshire Hathaway, Wikimedia Commons.

CHCE TO POŘÁDNĚ VELKÉ SUV:

BMW xdrive 3,0d

500 000Kč Chci vědět víc!

MITSIBISHI OUTLANDER 2.2D 4×4, 7 míst

550 000Kč Chci vědět víc!

Steve Ballmer
Ford Fusion Hybrid (2010), cca 600 000 Kč

Bývalý prezident státu jménem Microsoft a dnes majitel basketbalového týmu Los Angeles Clippers (NBA). 21. nejbohatší člověk na světě. Tenhle chlápek že řídí obyčejného Forda?

Steve a jeho milovaná fordka. Foto: Microsoft, Flickr

Ballmer je extravagantní chlápek. Vzpomeňme tohle:

Tak jak je to s tím řízením?

Ballmer je určitě pošuk, ale zároveň je to velice hrdý člověk. Jak nastoupí emoce, peníze pro něj neznamenají nic. Ballmerův otec byl manažerem ve Ford Motor Company a jeho syn je na to dodnes pyšný. Celý život jezdí ve Fordech. Zmíněný hybrid mu osobně přivezl Alan Mulally z Fordu (taky prezident). Bylo to jubilejní milionté auto vybavené fordím zábavním systémem SYNC. Systém fungoval na Windows. Legrační je, že další generace systému Ford Sync už přešla na OS z BlackBerry Limited. Nic netrvá věčně.
Možná proto jezdí Ballmer ve starém křápu. Novější Ford s widlemi jen tak nebude.

Ingvar Kamprad
Volvo 240 GL, cca 50 000 Kč

Bystrý stařík, navždy zůstanou v našich vzpomínách jeho švédské kuličky. Foto: Profimedia, Wikimedia Commons.

Zakladatel IKEA, za války člen nacistické skupiny a předseda největší dobročinné organizace na světě Stichting INGKA, byl hodnocen jako pátý nejbohatší člověk na světě (zemřel v lednu 2018). Kampard byl proslulý tím, že se snažil ušetřit úplně na všem. Dokonce prohlašoval, že se schválně nechává ostříhat, jen když je v rozvojových zemích.
Když se v roce 2014 vrátil do Švédska po 40 letech daňového exilu, prohlásil: „Podívejte se na mě. Nemám na sobě nic, co bych nekoupil v sekáči.“ Úsporný dědek dvacet let řídil Volvo 240 GL z roku 1993. Až před smrtí ho někdo přesvědčil, že jako 91letý je už světu za volantem příliš nebezpečný. Auto původně stálo v přepočtu půl milionu korun, ale ke konci už by ho nikdo nechtěl ani za 50 tisíc. A proč pan Ikea tak škudlil a ani si neužil jízdu? Na to máme vlastní teorii. Při práci s výrobci nábytku v Polsku se z Kamprada totiž stal alkoholik. A vodka plus řízení auta, to nejde dohromady.

Pošlete to dál


STAHUJ APLIKACI LETGO

# #
Jan Strmiska
Měl na starosti módu v Maximu, šéfoval časopisu T3 (Tomorrow's Technology Today) a jeho poslední projekty jsou elektronická hudební pilulka Audiopill a YouTube kanál Cooking with dictators. Než ho v Indii okradli o Royal Enfield 500, projel s ním pět indických států.